Muskathlon

Op de fiets of te voet..

Een jaarlijks terugkerend evenement binnen de gemeente is de Muskathlon@home.

De Muskathlon is een groot sportevenement tegen onrecht, ongelijkheid en armoede in de wereld. Door het leveren van een sportieve prestatie in Nederland zamelen we geld in voor een specifiek project van een van de partners van de Muskathlon. Dit zijn Compassion – in strijd tegen extreme armoede, Open Doors – in strijd tegen vervolging en Tot Heil des Volks – in de strijd tegen mensenhandel.

Zowel op de fiets als te voet zetten we ons op verschillende afstanden in. Op deze manier kan jong en oud deelnemen aan dit evenement en zijn we als gemeenteleden op een sportieve manier bezig voor onze naasten.

Sponsorgeld verzamelen met andere Zutphense kerken

Voorafgaand aan deze activiteit werven de deelnemers sponsorgeld en word er in de gemeente gecollecteerd. Voor dit evenement werken we samen met andere kerkelijke gemeenten in Zutphen. Voor verdere informatie, zie ook https://home.muskathlon.nl/